Menu
BLOG
  • Strona główna
  • Etykiety.pl
  • English
  • Deutsch
  • Zaloguj
BLOG

Jaki wpływ mają na nas kolory?

Posted on 25 stycznia 202125 stycznia 2021 by Aleksandra Czarniecka

Jaki wpływ mają na nas barwy? Wpływają na nasze samopoczucie, emocje oraz decyzje zakupowe. Większość z nas myśli, że używanie kolorów w reklamach produktów czy projektach etykiet, to czysty przypadek, artystyczna inwencja twórcza grupy grafików albo pomysły projektanta. Nic bardziej mylnego – kolory związane są z doświadczeniami, wspomnieniami czy historiami z dzieciństwa. Dodatkowo barwy wywołują w naszych ciałach reakcje fizyczne. Czerwone światło wpływa na naszą szybką reakcję, a światło ciepłe o wiele bardziej skupia naszą uwagę, niż światło zimne. Warto zatem wiedzieć co mówią kolory na Twojej etykiecie, opakowaniu, dzięki czemu dobrze zaplanujesz akcje marketingowe, reklamę produktu oraz zaprojektujesz etykiety, które sprzedają.

Sam Pablo Picasso mawiał „Kolory, podobnie jak rysy twarzy, podążają za zmianami emocji”.

Przede wszystkim kolory reprezentują konkretne symbole.

Kolor czarny

  • Reprezentuje luksus, elegancję i wiarygodność
  • Kojarzony jest z mocą, tajemniczością, nowoczesnością, umiarkowaniem
  • Wywołuje szacunek
  • Uosabia dobrą jakość oraz wysoki poziom
  • Czarne tło w fotografii używane jest aby uwydatnić inne kolory

Kolor czerwony

  • Sprawia że nasze tętno i apetyt wzrasta, a sami odczuwamy uczucie natychmiastowej sprawy, niebezpieczeństwa
  • Skupia naszą uwagę, dlatego tak często używany jest w reklamach
  • Symbolizuje krew, a więc kojarzy nam się z emocjami wojny, miłości, pasji i nienawiści czy erotyzmu (np. czerwona szminka, czerwone paznokcie)
  • Łączymy go z silną energią, często możemy zauważyć go przy promowaniu gier, napojów energetycznych czy szybkich aut
  • Różne odcienie czerwieni znaczą zupełnie coś innego, np. jasna czerwień – reprezentuje radość, pasję i miłość; rózowy – romantyzm, przyjaźń; ciemny czerwony – zdecydowanie, dowodzenie, wzburzenie; brązowy – stabilność

Kolor pomarańczowy

  • Wzmaga apetyt
  • Jest uosobieniem dynamiki oraz energii
  • Kojarzy się z radością i świetną zabawą
  • Można zauważyć ten kolor w reklamach produktów dla młodzieży oraz podczas wyprzedaży, zniżek
  • Każdy odcień pomarańczowego przedstawia różne skojarzenia, np. ciemny – wzbudza nieufność, jaskrawa pomarańcz – żądza, przewaga oraz zaciekłość

Kolor żółty

  • Nasze skojarzenia to ciepło, słońce oraz czas wolny
  • Idealny do reklam dla dzieci oraz produktów które kojarzą się z wolnym czasem
  • Odradza się wykorzystywania go do promowania produktów prestiżowych/luksusowych
  • to idealny kolor jeśli chcemy aby klient poczuł, że nasz produkt jest bezpieczny
  • Jasny odcień tego koloru kojarzy się z satysfakcją, zadowoleniem i szczęściem

Kolor zielony

  • Symbolizuje naturę, ład i porządek
  • Wzbudza w nas poczucie bezpieczeństwa
  • Idealnie sprawdzi się do promowania produktów naturalnych, ekologicznych ale również leków i banków
  • Ciemny odcień – zawiść, podejrzliwość; morska zieleń – opieka; oliwkowa zieleń – symbol harmonii oraz ładu

Kolor niebieski

  • Symbol wierności, wiedzy, dogmatu i wiary
  • Idealny dla marek związanych a lotnictwem, wodą, środkami czystości, ryby
  • Odradza się tego koloru do produktów związanych z jedzeniem, ponieważ niebieski obniża apetyt
  • Kolor niebieski wzbudza w nas zaufanie
  • Odcień jasny – zdrowie, miękkość oraz empatia; ciemnoniebieski – mądrość, jedność, potęga

Zachodnie kojarzenie kolorów znacznie różni się od tego, w jaki sposób widzą je takie kraje jak Japonia czy Chiny. Weźmy za przykład kolor biały, powszechnie kojarzy się z niewinnością. W Chinach, Japonii i Indiach jest to barwa, która powiązana jest z nieszczęściem. Jeśli chodzi o kolor zielony, często używany jest na stronach internetowych, które związane są z instytucjami finansowymi w USA. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, kojarzy się z dolarem. W innych krajach, gdzie waluta prezentuje się w różnych barwach, nie zauważymy takiego powiązania. Dlatego tak ważne jest, zapoznanie się ze znaczeniem kolorów, abyśmy uzyskali oczekiwany efekt.

Podczas naszej pracy w drukarni Etykiety.pl Etigraf, codziennie spotykamy się z pełną gamą kolorów, barw i odcieni. Tworzą one ciekawe projekty graficzne, które potem drukujemy na Waszych etykietach. Częstokroć po pomieszaniu kolorów, powstają barwy, których nikt z nas się nie spodziewał, a efekt na koniec jest piorunujący. Dlatego nasza praca to wiele ciekawych projektów i zadań specjalnych, które uwielbiamy.

#colour #kolory #labels #packaginginnovations
Marketing NEWS

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Witamy na naszym blogu

Jesteśmy zespołem doświadczonych specjalistów o szerokiej wiedzy w zakresie technologii druku.
Śledzimy na bieżąco obowiązujące trendy oraz nowinki z dziedziny poligrafii.

W sposób ciągły rozwijamy swoje kwalifikacje i wiedzę, aby być wartościowym partnerem dla Twojej firmy.

Tutaj dzielimy się naszą wiedzą.

Ostatnie wpisy

  • 10 cech, które musi spełniać wartościowa etykieta
  • Cała prawda o opakowaniach nadających się do recyklingu.
  • Etykiety w pandemii. Jakich etykiet używać, aby zachować bezpieczną odległość między ludźmi?
  • Jaki wpływ mają na nas kolory?
  • Jakie etykiety przemawiają do konsumentów pokoleń od X do Z? Czyli dialog producenta z konsumentem poprzez etykietę

Wyszukaj

Archiwa

  • styczeń 2022
  • marzec 2021
  • styczeń 2021
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • listopad 2019
  • październik 2019

Linki

  • Strona główna
  • Etykiety.pl
  • Zaloguj

Najnowsze wpisy

  • 10 cech, które musi spełniać wartościowa etykieta 14 stycznia 2022
  • Cała prawda o opakowaniach nadających się do recyklingu. 15 marca 2021
  • Etykiety w pandemii. Jakich etykiet używać, aby zachować bezpieczną odległość między ludźmi? 5 marca 2021
  • Jaki wpływ mają na nas kolory? 25 stycznia 2021
  • Jakie etykiety przemawiają do konsumentów pokoleń od X do Z? Czyli dialog producenta z konsumentem poprzez etykietę 27 lutego 2020

O Firmie

Osiedle Nowy Glinnik 17
97-217 Lubochnia
łódzkie

+48 44 725 11 11
etykiety@etykiety.pl

_


Etykiety, które sprzedają - nasz blog będzie miejscem, w którym znajdziesz kompleksowe informacje dotyczące rozwiązań etykietowych i opakowaniowych. Dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem w kwestiach technologicznych, marketingowych i sprzedażowych.

Sukcesywnie odkryjemy przed Tobą tajniki poligrafii i przybliżymy światowe trendy w projektowaniu etykiet i opakowań.

Kompleksowo i szeroko poruszymy tematy optymalizacji kosztów produkcji, 'szytych na miarę" możliwości uszlachetnień etykiet, rodzajów materiałów samoprzylepnych i nowinek marketingowych. Zapraszamy do lektury.

© Copyright 2018. All Rights Reserved. Realizacja Centroinf