Menu
BLOG
  • Strona główna
  • Etykiety.pl
  • English
  • Deutsch
  • Zaloguj
BLOG

10 cech, które musi spełniać wartościowa etykieta

Posted on 14 stycznia 202214 stycznia 2022 by Aleksandra Czarniecka

Współcześnie realizowane etykiety spełniają wiele funkcji zarówno pod względem użytkowym, reklamowym oraz informacyjnym. Dla wielu osób etykieta stanowi ważne źródło informacji i jest nośnikiem wielu cennych danych dotyczących produktu, jego statusu ekologicznego oraz posiadanych certyfikatów. O tym, jakie dziesięć cech musi spełniać etykieta oraz po czym poznać wartościową etykietę, dowiecie się z naszego artykułu. Zapraszamy do przeczytania publikacji.

 

Wartościowa etykieta

Etykiety muszą spełniać cechy, które oferują dla konsumentów jak najwięcej informacji ale również wartości użytkowych i reklamowych. Każda etykieta powinna spełniać wymogi zarówno prawne względem obowiązku informacji i podania właściwej gramatury oraz znaków ostrzegawczych. Istotne są kwestie takie, jak np. projekt graficzny, ergonomiczny kształt, łatwa aplikacja na produkcie oraz jej usuwalność. Cech wartościowej etykiety można wymieniać bardzo wiele, jednakże w tym tekście przedstawiamy 10 najważniejszych, bez których etykieta może nie być postrzegana jako wartościowa.

10 cech wartościowych etykiet

    1. ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA

Bardzo istotną kwestią jest zawartość merytoryczna etykiety. To od niej bowiem zależy, w jaki sposób i w jakim stopniu konsumenci uzyskają informację na temat danego produktu. Opis powinien być możliwie zwięzły oraz zawierać wszystkie ważne informacje z zakresu parametrów technicznych oraz właściwości danego produktu, wartości odżywczych (w przypadku produktów spożywczych) oraz ostrzeżeń o możliwych działaniach niepożądanych, związanych z niewłaściwym użytkowaniem produktu.

    1. CZYTELNOŚĆ TEKSTU I OZNACZEŃ

W zależności od tego, jakiej wielkości będzie etykieta, ile informacji będzie na niej zawartych oraz
z jakiej odległości konsumenci będą czytać na niej tekst i oznaczenia, zależy dobór kroju i stopnia pisma oraz jego czytelność. Najmniejsza czcionka na etykiecie nie powinna być mniejsza niż 6p. Każda etykieta powinna posiadać znaki dotyczące bezpieczeństwa produktu i atesty właściwe dla danej kategorii produktów.

    1. ŁATWA APLIKACJA ORAZ USUWALNOŚĆ KLEJU

Etykiety mogą być aplikowane na wiele różnych sposobów, w zależności od parku technologicznego oraz samej technologii produkcji. Etykiety, w zależności od podłoża mogą być realizowane z różną warstwą kleju, a to będzie miało wpływ na ich usuwalność, co stanowi istotną rolę w późniejszej segregacji odpadów. Etykiety z mocnym klejem, mogą stanowić znaczny problem w kontekście ekologii i oddzielenia surowców (etykiety od opakowania).

    1. BEZPIECZNE PODŁOŻE, CERTYFIKOWANY SUROWIEC

Etykieta dobrze przemyślana powinna być drukowana na certyfikowanym i bezpiecznym surowcu, właściwym dla danej kategorii produkcji poligraficznej. Aktualnie papiernie posiadają w swoich ofertach surowce certyfikowane FSC i PEFC sprawiając, że wybierając surowiec z tym oznaczeniem mamy pewność, że pochodzi on z upraw leśnych, przeznaczonych do wyrobu papieru.

    1. EKOLOGICZNOŚĆ

Ekologiczność w etykietach to bardzo istotna kwestia. Trendy oraz rosnąca świadomość konsumencka pokazują, że nie jest to tylko kwestia ochrony środowiska, ale również praktyczna strona w kontekście segregacji odpadów. Warto zwrócić uwagę na chociażby takie elementy, jak osłabienie warstwy kleju etykiety oraz na to, z jakiego surowca zrobione jest opakowanie, na którym znajduje się etykieta.

 

    1. WYSOKIEJ JAKOŚCI DRUK

Wysokiej jakości wydruk etykiet to podstawa współczesnej poligrafii. Im wyższa jakość nadruku etykiety, tym lepsze odwzorowanie barw i drobnych elementów. Jakość druku ma dzisiaj coraz większe znaczenie dla konsumentów, szczególnie tych, wybierających produkcje premium.

 

    1. USZLACHETNIENIE, KTÓRE ZABEZPIECZA I PRZYCIĄGA WZROK

Uszlachetnienia przyciągają wzrok i dodają produktowi niezwykłego uroku. Jednocześnie zabezpieczają produkt przed wieloma czynnikami zewnętrznymi, przez co etykiety są bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne.

 

    1. NIEBALNALNY DESIGN

Projekt graficzny powinien być nie tylko przygotowany zgodnie z wytycznymi i uwagami przekazanymi przez drukarnię. Przede wszystkim powinien on zachwycać konsumentów i zwracać na siebie uwagę. Od tego jak wygląda etykieta produktu zależy bowiem zarówno jego komercyjny sukces,  jak i sprzedaż.

    1. ERGONOMICZNY KSZTAŁT

Kształt etykiety musi być dopasowany idealnie do produktu, na którym ma być aplikowana etykieta. Ergonomia odgrywa tutaj istotną rolę w kontekście zarówno kosztów produkcyjnych jak i technologii produkcji samej aplikacji etykiety.

    1. WARTOŚĆ MARKETINGOWA

Etykiety, które łączą w sobie wszystkie wymienione wyżej cechy wzmacniają wartość marketingową. Produkt jest bardziej zauważany przez konsumenta na półkach sklepowych wśród wielu konkurencyjnych marek. Są one niejako reklamą produktu.

Podsumowanie

Podsumowując, wszystkie opisane wyżej cechy określające etykietę – zastosowane w praktyce dają
w efekcie pełnowartościowy opis – zarówno pod względem merytorycznym jak i wizualnym. Aby taka etykieta powstała, potrzeba wiele pracy koncepcyjnej i kreatywnej, jednakże efekty mogą zadowolić wielu konsumentów. Należy pamiętać, że etykiety są nośnikiem nie tylko informacji, ale także oddziaływują na zmysły i nadają charakteru dla danego produktu lub linii produktowej. Warto, aby projektowana etykieta była przemyślana w wyżej wymienionych aspektach, co dopełnia ją całościowo zarówno w wizji jak i misji, którą pełni na rynku.

 

Marketing NEWS Technologia

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Witamy na naszym blogu

Jesteśmy zespołem doświadczonych specjalistów o szerokiej wiedzy w zakresie technologii druku.
Śledzimy na bieżąco obowiązujące trendy oraz nowinki z dziedziny poligrafii.

W sposób ciągły rozwijamy swoje kwalifikacje i wiedzę, aby być wartościowym partnerem dla Twojej firmy.

Tutaj dzielimy się naszą wiedzą.

Ostatnie wpisy

  • 10 cech, które musi spełniać wartościowa etykieta
  • Cała prawda o opakowaniach nadających się do recyklingu.
  • Etykiety w pandemii. Jakich etykiet używać, aby zachować bezpieczną odległość między ludźmi?
  • Jaki wpływ mają na nas kolory?
  • Jakie etykiety przemawiają do konsumentów pokoleń od X do Z? Czyli dialog producenta z konsumentem poprzez etykietę

Wyszukaj

Archiwa

  • styczeń 2022
  • marzec 2021
  • styczeń 2021
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • listopad 2019
  • październik 2019

Linki

  • Strona główna
  • Etykiety.pl
  • Zaloguj

Najnowsze wpisy

  • 10 cech, które musi spełniać wartościowa etykieta 14 stycznia 2022
  • Cała prawda o opakowaniach nadających się do recyklingu. 15 marca 2021
  • Etykiety w pandemii. Jakich etykiet używać, aby zachować bezpieczną odległość między ludźmi? 5 marca 2021
  • Jaki wpływ mają na nas kolory? 25 stycznia 2021
  • Jakie etykiety przemawiają do konsumentów pokoleń od X do Z? Czyli dialog producenta z konsumentem poprzez etykietę 27 lutego 2020

O Firmie

Osiedle Nowy Glinnik 17
97-217 Lubochnia
łódzkie

+48 44 725 11 11
etykiety@etykiety.pl

_


Etykiety, które sprzedają - nasz blog będzie miejscem, w którym znajdziesz kompleksowe informacje dotyczące rozwiązań etykietowych i opakowaniowych. Dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem w kwestiach technologicznych, marketingowych i sprzedażowych.

Sukcesywnie odkryjemy przed Tobą tajniki poligrafii i przybliżymy światowe trendy w projektowaniu etykiet i opakowań.

Kompleksowo i szeroko poruszymy tematy optymalizacji kosztów produkcji, 'szytych na miarę" możliwości uszlachetnień etykiet, rodzajów materiałów samoprzylepnych i nowinek marketingowych. Zapraszamy do lektury.

© Copyright 2018. All Rights Reserved. Realizacja Centroinf